V osmih poletnih sobotah 237 kilometrov manj zastojev
6. september 2016, Promet.si, Novice, Promet
Ljubljana, 5. september 2016 – V prvi polovici julija smo v družbi Dars pričeli z izvajanjem ukrepov za večjo pretočnost med Šentiljem in Gruškovjem, ki smo jih pripravili skupaj s Policijo, Direkcijo RS za ceste (DRSI) in Ministrstvom za infrastrukturo. Analiza izvedbe kaže, da je bil cilj večanja pretočnosti kljub pričakovanemu porastu mednarodnega prometa (promet se je povečal za 4%) in gradbišča Draženci - Gruškovje dosežen: z informiranjem smo dosegli zmanjšanje zastojev, saj so se vozniki odpravili na pot tudi med tednom.
Ljubljana, 5. september 2016 – V prvi polovici julija smo v družbi Dars pričeli z izvajanjem ukrepov za večjo pretočnost med Šentiljem in Gruškovjem, ki smo jih pripravili skupaj s Policijo, Direkcijo RS za ceste (DRSI) in Ministrstvom za infrastrukturo. Analiza izvedbe kaže, da je bil cilj večanja pretočnosti kljub pričakovanemu porastu mednarodnega prometa (promet se je povečal za 4%) in gradbišča Draženci - Gruškovje dosežen: z informiranjem smo dosegli zmanjšanje zastojev, saj so se vozniki odpravili na pot tudi med tednom.
Ob začetku letošnje turistične sezone smo sprejeli ukrepe zmanjševanja zastojev zaradi:
predvidevanja, da se bo mednarodni promet povečal (nekatere napovedi iz tujine so kazale, da se bo promet proti Hrvaški preko Slovenije med dopusti povečal tudi preko 20%) in
gradbišča nove avtoceste na odseku A4 Draženci –Gruškovje, ki se nahaja tik ob obstoječi glavni cesti Ptuj – Gruškovje.
Plan upravljanja mednarodnega prometnega toka Šentilj – Gruškovje je temeljil predvsem na obveščanju voznikov in predhodno urejenega dovoljenja za izredne prevoze (na način, da niso ovirali prometa na tem območju).
Glavni ukrep je bilo obveščanje deležnikov in domače ter mednarodne javnosti:
preko več kot 10.000 letakov smo opozarjali na kritične datume in možne alternativne poti. Delili smo ga na prodajnih mestih vinjet, na cestninskih postajah iz smeri Gradca proti Šentilju in na Šentilju, ga objavljali preko spletnih in družbenih omrežjih;
PIC je s planom in letakom seznanil vse prometno informacijske centre držav, katerih vozniki so uporabili to smer vožnje v poletnih mesecih, obvestil avto klube (AMZS, avstrijski OAMTC, hrvaški HAK, nemški ADAC), vsa veleposlaništva evropskih držav, upravljavce avtocest,…
Preko medijev smo nenehno opozarjali na predvidene zastoje (novinarska konferenca, redna sporočila in prometne prognoze, preko informativne točke v Podlehniku),
izvajali smo redna usklajevanja s tujimi upravljavci,
voznike smo neposredno informirali preko portala promet.si, telefonske številke 1970, mobilne aplikacije DarsPromet+ in družbenih omrežjih Facebook in Twitter.
Definirala se je informacija o potovalnih časih Šentilj – Gruškovje, Šentilj - Pince in Šentilj – Središče ob Dravi. Potovalni časi za te lokacije so se prikazovali celo poletje.
Posamezne ukrepe na državnih cestah je izvedla Direkcija Republike Slovenije za ceste, ki je na skladno s planom vzpostavila sistem prometne signalizacije, ki je smiselno urejal promet na državnih cestah na tem območju. Policija je ob koničnih dnevih aktivno sodelovala pri urejanju prometa na ključnih lokacijah tega območja, s čimer je bil promet tekoč, vozniki pa še dodatno opozorjeni, kje je najoptimalnejša varianta vožnje na Hrvaško.
Družbi DARS d.d. je v sodelovanju z drugimi deležniki uspelo, da je bil promet na A4 kljub gradbišču nove avtoceste bolj pretočen kot v lanski sezoni. Zastoji na koncu podravske AC so bili glede na pretekle poletne sezone bistveno manjši. V letošnji sezoni so bili skupni zastoji ob sobotah v povprečju manjši za 26 km glede na leto 2015. V osmih letošnjih sobotah je bilo za 237 km manj zastojev. Pomembno je opozoriti, da letošnji zastoji celo ob najbolj obremenjenih sobotah niso presegli 100 km v celem dnevu.
Največja razlika v dolžini zastojev se je pokazala v zadnjih dveh sobotah v juliju in prvi soboti v avgustu. Analiza dogajanja ob petkih, nedeljah in ponedeljkih, v obdobju največjih razlik, je pokazala, da se je del voznikov odločil prestaviti pot na nedeljo ali ponedeljek le v zadnjem vikendu julija. Ta vikend je bilo obveščanje voznikov še posebej intenzivno zaradi obiska ruskega predsednika Putina. Tako je bilo v nedeljo skupno 17 km in v ponedeljek 15 km zastojev, ki pa niso bili daljši od 3 km. Ob petkih, nedeljah in ponedeljkih v ostalih dveh analiziranih vikendih letos ni bilo zastojev.
V celotnem obravnavanem obdobju (vsi dnevi od 2. 7. 2016 do 27. 8. 2016) je bilo na avtocesti od Šentilja do Pesnice za približno 4 % več vozil glede na primerljivo obdobje v letu 2015. Brez izvedenih ukrepov bi bile kolone še daljše kot lanskoletne. Analiza kaže, da je bil ukrep intenzivnega obveščanja učinkovit, saj so se turisti letos v večji meri odločali za pot tudi med tednom. V štirih najbolj obremenjenih tednih, od 16. 7. 2016 – 12. 8. 2016 oziroma 18. 7. 2015 – 14. 8. 2015, je bilo letos več vozil vse dni v tednu razen v soboto. Iz grafa lahko sklepamo, da so turisti upoštevali informacijo o najbolj obremenjenih dnevih v sezoni.
Primerjava med tretjima sobotama v mesecu, torej 18. 7. 2015 in 16. 7. 2016 kaže, da se je letos zastoj prerazporedil čez cel dan. Največji zastoj dne 16. 7. 2016 je bil 8 km, medtem ko je bil največji zastoj na primerljivo soboto lansko leto 11 km. Glede na število vozil v celem tednu po 16. 7. 2016 bi lahko zastoji bili precej daljši. V naslednji tabeli je vidno, da se je precej več turistov letos odločilo prestaviti pot na delovni dan v tednu.
Sobota
Nedelja
Ponedeljek
Torek
Sreda
Četrtek
Petek
Število vozil 4. teden v juliju 2015
29.511
19.060
17.814
13.760
14.395
18.028
26.314
Število vozil 4. teden v juliju 2016
28.848
20.089
19.188
15.093
15.707
19.203
27.100
Razlika v odstotkih
-2%
5%
8%
10%
9%
7%
3%
Tabela 2: Število vozil v četrtem tednu v juliju v letih 2015 in 2016 glede na dneve v tednu. Štetje je izvedeno na odseku Šentilj – Pesnica.
Ukrepi, izvedeni skladno s planom, so se izkazali za zelo uspešne, zato jih bomo naslednje leto skupaj s Policijo, MZI in DRSI ponovno izvedli. Velik učinek je imela dobra realizacija ukrepov vseh sodelujočih in sodelovanje uporabnikov (predvsem tujih), ki so upoštevali naša opozorila/napotke.
Vir: Dars d.d.
Objavljeno 6.9.2016 v/na Promet.si
http://www.promet.si/portal/sl/v-osmih-poletnih-sobotah-237-kilometrov-manj-zastojev.aspx
M70 - Madžarska, zapora odseka 17. - 19. 11.
15.11.2024, Promet.si
Na Madžarskem bo zaprt odsek avtoceste M7 - (Tornyiszentmiklós Border), od nedelje, 17. 11. do torka,19. 11. pred razcepom za Budimpešto in Hrvaško. Iz Slovenije proti Budimpešti bo kratek obvoz preko M7.
Izredni prevoz Ljubljana - Vransko - Laško
25.10.2024, Promet.si
V soboto, 26. 10. 2024, ob 01:30 uri, bo izredni prevoz, na relaciji Ljubljana (Pivovarniška cesta 2) - LAŠKO (Trubarjeva ulica 28, cilj 27. 10. predvidoma ob 4. uri).
Izredni prevoz Ljubljana - Vransko - Laško
25.10.2024, Promet.si
V soboto, 26. 10. 2024, ob 01:30 uri, bo izredni prevoz, na relaciji Ljubljana (Pivovarniška cesta 2) - LAŠKO (Trubarjeva ulica 28, cilj 27. 10. predvidoma ob 4. uri).
Izredni prevoz Sevnica - Krško - Ljubljana - Šentilj
25.10.2024, Promet.si
V noči na soboto, 25./26. 10., je predvidoma med 20. in 5. uro, načrtovan izredni prevoz tovora (kotel) na relaciji: Sevnica (Savska cesta 23, start 20. ura) – Šentilj A1 (cilj, 5. ura), dimenzij (dolžine 25 m in širine 5 m, skupna masa 69 ton, kotel).
Izredni prevoz Sevnica - Krško - Ljubljana - Šentilj
25.10.2024, Promet.si
V noči na soboto, 25./26. 10., je predvidoma med 20. in 5. uro, načrtovan izredni prevoz tovora (kotel) na relaciji: Sevnica (Savska cesta 23, start 20. ura) – Šentilj A1 (cilj, 5. ura), dimenzij (dolžine 25 m in širine 5 m, skupna masa 69 ton, kotel).
Več: Vse novice |Promet